Tesla, Çin’deki Startup’lar Arasında Lider Elektrikli Araç Satıcısı Konumunu Yeniden Kazandı
Tesla (TSLA), son fiyat indirimleri sayesinde teslimatlarda bir önceki haftaya göre %60 artışla toplam 11.700 araçla Çin’in en büyük elektrikli araç üreticisi statüsünü yeniden kazandı.
Li Auto (NASDAQ: LI ) geçen yıla göre %13 artışla 7.700 araçla ikinci sırada yer aldı. AITO, haftalık bazda %7 artışla 7.300 araç satarak yeni bir rekora ulaştı.
XPeng (XPEV) ve Nio Inc. (NIO), haftalık teslimatların 1.800 ila 1.900 araç aralığında sabitlenmesiyle hafif artışlar bildirdi. BYD ise 40 bin 200 araç satışıyla satışlarında dokuz ayın en düşük seviyesine gerileme yaşadı.
Çin’de binek araç (PV) satışları önceki haftaya göre %6 artarak 464.900 araca ulaşırken, satışlardaki düşüşün ardından pazar ivme kazandı. Yeni Enerji Araçları (NEV) satışları, haftalık %7 artışla PV satışlarından biraz daha hızlı arttı, ancak NEV’lerin pazar payı altı ayın en düşük seviyesi olan %31’de kaldı.
Morgan Stanley tarafından yapılan analiz, bazı Orijinal Ekipman Üreticilerinin (OEM’ler) sipariş defterlerini tükettiklerini ve tüketici talebinin Çin Yeni Yılı’ndan önceki iki ila üç hafta içinde azalabileceği düşünüldüğünde araç alımlarını teşvik etmek için daha değerli promosyonlar yürütebileceklerini öne sürüyor.
Çin Binek Otomobil Birliği (CPCA), Ocak ayında Çin’deki toplam PV perakende satışlarında aylık %7’lik bir düşüş ve sırasıyla 2,2 milyon ve 800.000 araç satış hacmiyle NEV perakende satışlarında %15’lik bir düşüş öngörüyor. varsayar.
TSLA hisseleri Salı sabahı erken işlemlerde %1,43 arttı.
Bu makale yapay zeka yardımıyla üretilmiş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla ayrıntı için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.